Látod a cégedet kívülről is - vagy csak belülről próbálod megérteni?
Teljes vállalati átvilágítás és optimalizálás
Egy e-kereskedelmi cég működésében a legtöbb probléma nem a marketingben vagy a technológiában kezdődik, hanem a szervezet átláthatatlanságában. Amikor a folyamatok, felelősségi körök és pénzügyi mutatók nem világosak, a növekedés veszélyessé válik. A teljes körű vállalati átvilágítás során pontos képet adunk arról, hol szivárog el a profit, és megmutatjuk, hogyan lehet stabil, skálázható rendszert építeni.



Egy sikeres webshop vezetése nemcsak a bevétel növeléséről szól.
Sokkal fontosabb, hogy a háttérben a folyamatok összehangoltan működjenek, különben a forgalommal együtt a problémák is exponenciálisan gyarapodnak.
A legtöbb cégvezető az alábbi kihívásokkal szembesül:
A hatékonyság mérése
Nem tudja pontosan megmondani, hogy az egyes részlegek – legyen az marketing, logisztika vagy ügyfélszolgálat – mennyire hatékonyak.
A vezetői riportok vagy hiányosak,
vagy hetekkel később érkeznek, amikor már késő reagálni.
A mindennapi működés tűzoltásszerűvé válik:
a csapat reagál, de nem irányít.
A felelősségi körök elmosódnak,
így senki sem kérhető számon az eredményekért.
Előnyök
Miért éri meg neked ez a szolgáltatás?
Hatékonyság
Feltárjuk a párhuzamos feladatokat és hibás folyamatokat, így ugyanazzal a csapattal gyorsabban és kevesebb hibával érhetők el az eredmények.
Átláthatóság
Vezetői riportokat és dashboardokat kapsz, amelyekkel fél óra alatt átláthatod a céged működését és pontosabb döntéseket hozhatsz.
Fenntarthatóság
Világos felelősségi köröket és stabil működési alapot építünk, amely hosszú távon is támogatja a növekedést.
Ügyfelünkkel történt
Egy ügyfelünknél például a kampányok látszólag jól futottak, a forgalom növekedett, de a cég mégis veszteséges maradt. A problémát nem a marketing jelentette, hanem a készletgazdálkodás és az árazási stratégia hibái. Ezek a gyenge pontok csak egy alapos átvilágítás után váltak nyilvánvalóvá.
A teljes vállalati átvilágítás és szerkezetoptimalizálás célja, hogy
Teljes képet adjon a webshop működéséről, és pontosan meghatározza a fejlesztési irányokat.
A folyamat során:
Üzleti modell értékelés
Részletesen vizsgáljuk a bevételi forrásokat, a költségstruktúrát és a profitabilitást. Feltárjuk, mely területek termelnek veszteséget, és hogyan lehet ezeket korrigálni.
Szervezeti struktúra átvilágítása
Elemezzük a munkaköröket, felelősségi mátrixokat, valamint az esetleges duplikációkat vagy hiányokat. Javaslatot teszünk arra, hogyan alakítható ki tiszta, számonkérhető felelősségi rendszer.
Működési folyamatok elemzése
A logisztikától a beszerzésen át az ügyfélszolgálatig minden folyamatot áttekintünk. Megmutatjuk, hol van túl sok kézi beavatkozás, és mely pontokon lehet automatizálni vagy egyszerűsíteni.
Pénzügyi kontroll megerősítése
Részletes fedezetszámítást készítünk, vizsgáljuk a cash-flow helyzetet, és javaslatot adunk egy átlátható KPI-rendszer kialakítására.
Az átvilágítás eredménye egyátlátható térkép a cégedről,amely biztos alapot ad a további növekedéshez.

Hogyan dolgozunk?
Egy webáruház fejlesztése mindig az üzleti célokból indul ki, nem a technológiából.
Mi minden esetben a következő folyamat szerint dolgozunk:
Discovery kérdőív és interjúk
Elsőként feltérképezzük a cég céljait, kihívásait és elérhető számait.
Adat- és működésfelmérés
Elemezzük a riportokat, rendszereket, valamint a kulcsfolyamatokat.
Átvilágítás dokumentálása
Összegyűjtjük az erősségeket, a gyenge pontokat és a kockázatokat.
Javaslati terv készítése
Priorizált akciólistát állítunk össze, amely tartalmazza a rövid (30 napos) és középtávú (90 napos) teendőket is.
Várható eredmények
Az átvilágítás és optimalizálás után a vezetői döntléshozatal lényegesen egyszerűbb lesz:

Áttekinthető szervezeti működés
Amely egyértelműen megmutatja, hogy ki miért felel.
Átláthatóbb folyamatok
A duplikációk megszűnésével és a folyamatok átláthatóbbá válásával gyorsabb és pontosabb döntések születhetnek.
Erősebb pénzügyi kontroll
Így nemcsak a forgalom, hanem a profitabilitás is javul.
Felszabadult idő
Vezetőként több időd marad a stratégiai feladatokra, miközben az operatív tűzoltások aránya jelentősen csökken.
Gyakorlati részletek
Időtáv
3-6 hét, amely magában foglalja az adatgyűjtést, az elemzést és a riportálást.
Eredménytermék
Részletes, vizuálisan is átlátható PDF-jelentés, sablonok különböző vállalati dokumentumokhoz, műszerfalak, onboarding folyamatok, valamint egy vezetői prezentáció.
Kinek ajánljuk?
Tulajdonosok, ügyvezetők és operatív vezetők, akik szeretnék pontosan látni, hogyan működik a cégük, és milyen lépésekkel érhető el a következő szint.
Gondoltad volna?
Egy webshop olyan, mint egy gyár: ha nincs szabályozott futószalag, a termékek elakadnak. Az átvilágítással mi gondoskodunk arról, hogy a futószalag újra gördülékenyen működjön.
Példák
Ügyfeleinkkel történt
Egy tipikus átvilágítás során gyakran tapasztaljuk, hogy a munkakörök és felelősségi körök nincsenek kellően tisztázva.
Előtte:
Mindenki „mindenhez értett”, a döntések lassan születtek, és senki nem volt igazán számonkérhető.
Utána:
Világos felelősségi mátrix és KPI-ok születtek, a vezetőség heti riportokat kapott.
Előtte:
A marketing és az ügyfélszolgálat feladatai összemosódtak, a kampányok csúsztak.
Utána:
Tiszta szerepkörökkel a kampányok időben futottak, az ügyfélszolgálat gyorsabban reagált.
Előtte:
A logisztikában nem volt felelős a készletért, gyakran alakult ki hiány vagy túlzott raktárkészlet.
Utána:
A kijelölt felelősök és KPI-ok mellett a készlet 25%-kal hatékonyabban forgott.