Ha van egy jól kiépített vezetői információs rendszered, akkor 1 perc alatt átláthatod a céged állapotát.

Vezetői információs rendszer (dashboard és riporting)

A legtöbb webshopvezető döntéseket hoz napi szinten, de nem a valós idejű adatok alapján, hanem megérzésekből, elavult riportokból vagy hiányos információkból. A vezetői információs rendszer és a dashboard célja, hogy mindig pontos, aktuális és vizuálisan átlátható képet adjon a cég működéséről. Így a döntéshozatal gyors, megalapozott és kockázatmentes lesz.

blank
hendre
blank
Egy webshop vezetése adatvezérelt döntéseket igényel.

Ha ezek az adatok nem elég pontosak, akkor a döntések bizonytalanságon alapulnak.

Ez gyakran oda vezet, hogy:

Kései reagálási lehetőség

A vezető csak hónapokkal később látja, hogy a marketingkampányok megtérültek-e.

Profitabilitás nehezen mérhető

Nem világos, mely termékkategóriák termelnek profitot, és melyek viszik a pénzt.

Hibás készletkezelés

A készletkezelés kiszámíthatatlan, így gyakran van hiány vagy éppen túl nagy készlet.

Financiális problémák

A cash-flow menedzsment esetleges, így a cég könnyen likviditási problémába ütközhet.

Előnyök

Miért jó ez neked?

Valós idejű adatok

A vezető minden számot egy helyen lát, percek alatt dönthet.

Vizuális riportok

Átlátható dashboardok mutatják a teljesítményt, nem kell Excel-táblákban bogarászni.

Automatizált riportálás

Heti/havi riportok automatikusan érkeznek, idő- és erőforrás-megtakarítással.

Ügyfelünkkel történt

Egy ügyfelünknél a cégvezető csak a könyvelőtől kapott havi riportokat, amelyek mindig 4–6 hét késéssel érkeztek. Mire kiderült, hogy a kampányok veszteségesek voltak, már több millió forint elúszott. A dashboard bevezetése után valós időben látta a fedezetet és a megtérülést – így a hibás kampányokat napokon belül leállíthatták.

A vezetői információs rendszer és dashboard kialakításával

Egy egyedi, testreszabott irányítópultot adunk a kezedbe, amely 1 perc alatt megmutatja a legfontosabb adatokat

A rendszer az alábbi területeket öleli fel:

Executive overview (felsővezetői áttekintés)

Árbevétel, kosárérték, bruttó fedezet, ROI/ROAS, célok és tényleges adatok.

Marketing dashboard

Kampányköltés, megtérülés, konverziós arány, funnel elemzés.

Kereskedelmi / termékmenedzsment

Top termékek, lassan forgó készletek, kosárelhagyási statisztikák.

Pénzügyi kontroll

Árrés, költségek, cash-flow, fedezeti sávok.

Logisztikai riportok

Szállítási idők, hibás rendelések aránya, visszáruk kezelése.

Stratégiai döntéstámogató modulok

LTV/CAC arány, repeat rate, churn rate, „next best product” ajánlások.

Egy ilyen rendszer nemcsak a múltbeli teljesítményt mutatja, hanemelőrejelzést is ad – így vezetőként mindigidőben reagálhatsz.

blank
Hogyan dolgozunk?

A vezetői információs rendszer kialakítása nem pusztán riportok összefűzését jelenti, hanem egy teljes üzleti intelligencia rendszer felépítését.

A folyamat lépései:

1

Discovery és igényfelmérés

Elsőként átbeszéljük, milyen döntéseket kell hoznod vezetőként, és ehhez milyen adatokat kell látnod.

2

Adatok feltérképezése

Megnézzük, milyen rendszerekből érkeznek az adatok (webshop motor, ERP, CRM, Google Analytics stb.), és feltárjuk, hogyan kapcsolhatók össze.

3

KPI-rendszer kialakítása

Közösen meghatározzuk, melyek a kulcsmutatók, amelyek valóban a cég teljesítményét mutatják (pl. fedezet, LTV, CAC, készletforgás).

4

Dashboard tervezése és implementáció

Vizuálisan áttekinthető, interaktív irányítópultot építünk, amely azonnali betekintést ad a működésbe.

5

Automatizált riporting

A rendszer képes heti/havi riportokat automatikusan generálni, és e-mailben, Slackben vagy más csatornán eljuttatni a vezetéshez.

6

Tesztelés és finomhangolás

Éles bevezetés előtt ellenőrizzük az adatpontosságot, és finomítunk a vizualizáción, valamint a riportstruktúrán.

7

Pilot időszak és visszajelzések

A rendszert először egy kisebb vezetői körben vagy részlegnél próbáljuk ki, így valós környezetben gyűjtünk visszajelzéseket, mielőtt mindenki számára bevezetjük.

8

Oktatás és támogatás

A csapatot betanítjuk a rendszer használatára, és folyamatos támogatást nyújtunk, hogy a döntéshozók mindig naprakész, pontos adatokat kapjanak.

Ezzel a módszertannal nemcsak egy eszközt adunk a kezedbe, hanem egyvezetői döntéstámogató rendszert építünk ki.

Várható eredmények

Egy jól felépített vezetői dashboard bevezetése után a céged működése átláthatóbbá, kiszámíthatóbbá és kontrollálhatóbbá válik.

blank

Gyors döntéshozatal

Nem kell riportokra várnod, valós időben látod az adatokat.

Teljes átláthatóság

Minden kulcsterület (marketing, pénzügy, logisztika, ügyfélszolgálat) egy helyen, egyetlen felületen érhető el.

Kockázatcsökkentés

Időben látod, ha egy kampány veszteséges, ha egy termék készlete túl lassan forog, vagy ha a cash-flow veszélyesen alacsony szintre esik.

Profitmaximalizálás

A számok alapján tudod, hol érdemes költeni, és hol kell azonnal változtatni.

Stratégiai előny

A versenytársaknál sokszor hónapokkal gyorsabban reagálhatsz, mert nem utólag, hanem előre látod a trendeket.

Vezetői nyugalom

Pontosan tudod, mi történik a cégedben, így több időd marad a stratégiai feladatokra a napi tűzoltás helyett.

Gyakorlati részletek

Időtáv

4–6 hét a teljes rendszer kialakításához, teszteléshez és bevezetéshez.

Eredménytermék

Részletes, vizuálisan is átlátható PDF-jelentés, testreszabott vezetői dashboard és automatizált riportstruktúra.

Kinek ajánljuk?

Tulajdonosok, ügyvezetők és operatív vezetők, akik nemcsak a forgalmat, hanem a profitot, a költségeket és a működést is kontroll alatt akarják tartani.

Gondoltad volna?

Egy cég vezetése olyan, mint egy repülőgép irányítása. Ha nincsenek műszerek, akkor csak a pilóta „megérzéseire” hagyatkozol – ez rövid távon működhet, de hosszú távon életveszélyes. A dashboard a műszerfal, amely pontos adatokat ad minden pillanatban.

Példák

Ügyfeleinkkel történt

Egy modern e-kereskedelmi cég vezetése elképzelhetetlen valós idejű adatok nélkül.

A vezetői dashboard és riporting rendszer biztonságot ad, mert mindig tudod, mi történik a cégedben