Látod a cégedet kívülről is - vagy csak belülről próbálod megérteni?

Teljes vállalati átvilágítás és optimalizálás

Egy e-kereskedelmi cég működésében a legtöbb probléma nem a marketingben vagy a technológiában kezdődik, hanem a szervezet átláthatatlanságában. Amikor a folyamatok, felelősségi körök és pénzügyi mutatók nem világosak, a növekedés veszélyessé válik. A teljes körű vállalati átvilágítás során pontos képet adunk arról, hol szivárog el a profit, és megmutatjuk, hogyan lehet stabil, skálázható rendszert építeni.

blank
hendre
blank
Egy sikeres webshop vezetése nemcsak a bevétel növeléséről szól.

Sokkal fontosabb, hogy a háttérben a folyamatok összehangoltan működjenek, különben a forgalommal együtt a problémák is exponenciálisan gyarapodnak.

A legtöbb cégvezető az alábbi kihívásokkal szembesül:

A hatékonyság mérése

Nem tudja pontosan megmondani, hogy az egyes részlegek – legyen az marketing, logisztika vagy ügyfélszolgálat – mennyire hatékonyak.

A vezetői riportok vagy hiányosak,

vagy hetekkel később érkeznek, amikor már késő reagálni.

A mindennapi működés tűzoltásszerűvé válik:

a csapat reagál, de nem irányít.

A felelősségi körök elmosódnak,

így senki sem kérhető számon az eredményekért.

Előnyök

Miért éri meg neked ez a szolgáltatás?

Hatékonyság

Feltárjuk a párhuzamos feladatokat és hibás folyamatokat, így ugyanazzal a csapattal gyorsabban és kevesebb hibával érhetők el az eredmények.

Átláthatóság

Vezetői riportokat és dashboardokat kapsz, amelyekkel fél óra alatt átláthatod a céged működését és pontosabb döntéseket hozhatsz.

Fenntarthatóság

Világos felelősségi köröket és stabil működési alapot építünk, amely hosszú távon is támogatja a növekedést.

Ügyfelünkkel történt

Egy ügyfelünknél például a kampányok látszólag jól futottak, a forgalom növekedett, de a cég mégis veszteséges maradt. A problémát nem a marketing jelentette, hanem a készletgazdálkodás és az árazási stratégia hibái. Ezek a gyenge pontok csak egy alapos átvilágítás után váltak nyilvánvalóvá.

A teljes vállalati átvilágítás és szerkezetoptimalizálás célja, hogy

Teljes képet adjon a webshop működéséről, és pontosan meghatározza a fejlesztési irányokat.

A folyamat során:

Üzleti modell értékelés

Részletesen vizsgáljuk a bevételi forrásokat, a költségstruktúrát és a profitabilitást. Feltárjuk, mely területek termelnek veszteséget, és hogyan lehet ezeket korrigálni.

Szervezeti struktúra átvilágítása

Elemezzük a munkaköröket, felelősségi mátrixokat, valamint az esetleges duplikációkat vagy hiányokat. Javaslatot teszünk arra, hogyan alakítható ki tiszta, számonkérhető felelősségi rendszer.

Működési folyamatok elemzése

A logisztikától a beszerzésen át az ügyfélszolgálatig minden folyamatot áttekintünk. Megmutatjuk, hol van túl sok kézi beavatkozás, és mely pontokon lehet automatizálni vagy egyszerűsíteni.

Pénzügyi kontroll megerősítése

Részletes fedezetszámítást készítünk, vizsgáljuk a cash-flow helyzetet, és javaslatot adunk egy átlátható KPI-rendszer kialakítására.

Az átvilágítás eredménye egyátlátható térkép a cégedről,amely biztos alapot ad a további növekedéshez.

blank
Hogyan dolgozunk?

Egy webáruház fejlesztése mindig az üzleti célokból indul ki, nem a technológiából.

Mi minden esetben a következő folyamat szerint dolgozunk:

1

Discovery kérdőív és interjúk

Elsőként feltérképezzük a cég céljait, kihívásait és elérhető számait.

2

Adat- és működésfelmérés

Elemezzük a riportokat, rendszereket, valamint a kulcsfolyamatokat.

3

Átvilágítás dokumentálása

Összegyűjtjük az erősségeket, a gyenge pontokat és a kockázatokat.

4

Javaslati terv készítése

Priorizált akciólistát állítunk össze, amely tartalmazza a rövid (30 napos) és középtávú (90 napos) teendőket is.

Várható eredmények

Az átvilágítás és optimalizálás után a vezetői döntléshozatal lényegesen egyszerűbb lesz:

blank

Áttekinthető szervezeti működés

Amely egyértelműen megmutatja, hogy ki miért felel.

Átláthatóbb folyamatok

A duplikációk megszűnésével és a folyamatok átláthatóbbá válásával gyorsabb és pontosabb döntések születhetnek.

Erősebb pénzügyi kontroll

Így nemcsak a forgalom, hanem a profitabilitás is javul.

Felszabadult idő

Vezetőként több időd marad a stratégiai feladatokra, miközben az operatív tűzoltások aránya jelentősen csökken.

Gyakorlati részletek

Időtáv

3-6 hét, amely magában foglalja az adatgyűjtést, az elemzést és a riportálást.

Eredménytermék

Részletes, vizuálisan is átlátható PDF-jelentés, sablonok különböző vállalati dokumentumokhoz, műszerfalak, onboarding folyamatok, valamint egy vezetői prezentáció.

Kinek ajánljuk?

Tulajdonosok, ügyvezetők és operatív vezetők, akik szeretnék pontosan látni, hogyan működik a cégük, és milyen lépésekkel érhető el a következő szint.

Gondoltad volna?

Egy webshop olyan, mint egy gyár: ha nincs szabályozott futószalag, a termékek elakadnak. Az átvilágítással mi gondoskodunk arról, hogy a futószalag újra gördülékenyen működjön.

Példák

Ügyfeleinkkel történt

Egy tipikus átvilágítás során gyakran tapasztaljuk, hogy a munkakörök és felelősségi körök nincsenek kellően tisztázva.

Az átvilágítás nem költség, hanem befektetés.

Egy tiszta, átlátható rendszerrel nemcsak a forgalom, hanem a profitabilitás is biztonságosan növelhető.