Ha van egy jól kiépített vezetői információs rendszered, akkor 1 perc alatt átláthatod a céged állapotát.
Vezetői információs rendszer (dashboard és riporting)
A legtöbb webshopvezető döntéseket hoz napi szinten, de nem a valós idejű adatok alapján, hanem megérzésekből, elavult riportokból vagy hiányos információkból. A vezetői információs rendszer és a dashboard célja, hogy mindig pontos, aktuális és vizuálisan átlátható képet adjon a cég működéséről. Így a döntéshozatal gyors, megalapozott és kockázatmentes lesz.



Egy webshop vezetése adatvezérelt döntéseket igényel.
Ha ezek az adatok nem elég pontosak, akkor a döntések bizonytalanságon alapulnak.
Ez gyakran oda vezet, hogy:
Kései reagálási lehetőség
A vezető csak hónapokkal később látja, hogy a marketingkampányok megtérültek-e.
Profitabilitás nehezen mérhető
Nem világos, mely termékkategóriák termelnek profitot, és melyek viszik a pénzt.
Hibás készletkezelés
A készletkezelés kiszámíthatatlan, így gyakran van hiány vagy éppen túl nagy készlet.
Financiális problémák
A cash-flow menedzsment esetleges, így a cég könnyen likviditási problémába ütközhet.
Előnyök
Miért jó ez neked?
Valós idejű adatok
A vezető minden számot egy helyen lát, percek alatt dönthet.
Vizuális riportok
Átlátható dashboardok mutatják a teljesítményt, nem kell Excel-táblákban bogarászni.
Automatizált riportálás
Heti/havi riportok automatikusan érkeznek, idő- és erőforrás-megtakarítással.
Ügyfelünkkel történt
Egy ügyfelünknél a cégvezető csak a könyvelőtől kapott havi riportokat, amelyek mindig 4–6 hét késéssel érkeztek. Mire kiderült, hogy a kampányok veszteségesek voltak, már több millió forint elúszott. A dashboard bevezetése után valós időben látta a fedezetet és a megtérülést – így a hibás kampányokat napokon belül leállíthatták.
A vezetői információs rendszer és dashboard kialakításával
Egy egyedi, testreszabott irányítópultot adunk a kezedbe, amely 1 perc alatt megmutatja a legfontosabb adatokat
A rendszer az alábbi területeket öleli fel:
Executive overview (felsővezetői áttekintés)
Árbevétel, kosárérték, bruttó fedezet, ROI/ROAS, célok és tényleges adatok.
Marketing dashboard
Kampányköltés, megtérülés, konverziós arány, funnel elemzés.
Kereskedelmi / termékmenedzsment
Top termékek, lassan forgó készletek, kosárelhagyási statisztikák.
Pénzügyi kontroll
Árrés, költségek, cash-flow, fedezeti sávok.
Logisztikai riportok
Szállítási idők, hibás rendelések aránya, visszáruk kezelése.
Stratégiai döntéstámogató modulok
LTV/CAC arány, repeat rate, churn rate, „next best product” ajánlások.
Egy ilyen rendszer nemcsak a múltbeli teljesítményt mutatja, hanemelőrejelzést is ad – így vezetőként mindigidőben reagálhatsz.

Hogyan dolgozunk?
A vezetői információs rendszer kialakítása nem pusztán riportok összefűzését jelenti, hanem egy teljes üzleti intelligencia rendszer felépítését.
A folyamat lépései:
Discovery és igényfelmérés
Elsőként átbeszéljük, milyen döntéseket kell hoznod vezetőként, és ehhez milyen adatokat kell látnod.
Adatok feltérképezése
Megnézzük, milyen rendszerekből érkeznek az adatok (webshop motor, ERP, CRM, Google Analytics stb.), és feltárjuk, hogyan kapcsolhatók össze.
KPI-rendszer kialakítása
Közösen meghatározzuk, melyek a kulcsmutatók, amelyek valóban a cég teljesítményét mutatják (pl. fedezet, LTV, CAC, készletforgás).
Dashboard tervezése és implementáció
Vizuálisan áttekinthető, interaktív irányítópultot építünk, amely azonnali betekintést ad a működésbe.
Automatizált riporting
A rendszer képes heti/havi riportokat automatikusan generálni, és e-mailben, Slackben vagy más csatornán eljuttatni a vezetéshez.
Tesztelés és finomhangolás
Éles bevezetés előtt ellenőrizzük az adatpontosságot, és finomítunk a vizualizáción, valamint a riportstruktúrán.
Pilot időszak és visszajelzések
A rendszert először egy kisebb vezetői körben vagy részlegnél próbáljuk ki, így valós környezetben gyűjtünk visszajelzéseket, mielőtt mindenki számára bevezetjük.
Oktatás és támogatás
A csapatot betanítjuk a rendszer használatára, és folyamatos támogatást nyújtunk, hogy a döntéshozók mindig naprakész, pontos adatokat kapjanak.
Ezzel a módszertannal nemcsak egy eszközt adunk a kezedbe, hanem egyvezetői döntéstámogató rendszert építünk ki.
Várható eredmények
Egy jól felépített vezetői dashboard bevezetése után a céged működése átláthatóbbá, kiszámíthatóbbá és kontrollálhatóbbá válik.

Gyors döntéshozatal
Nem kell riportokra várnod, valós időben látod az adatokat.
Teljes átláthatóság
Minden kulcsterület (marketing, pénzügy, logisztika, ügyfélszolgálat) egy helyen, egyetlen felületen érhető el.
Kockázatcsökkentés
Időben látod, ha egy kampány veszteséges, ha egy termék készlete túl lassan forog, vagy ha a cash-flow veszélyesen alacsony szintre esik.
Profitmaximalizálás
A számok alapján tudod, hol érdemes költeni, és hol kell azonnal változtatni.
Stratégiai előny
A versenytársaknál sokszor hónapokkal gyorsabban reagálhatsz, mert nem utólag, hanem előre látod a trendeket.
Vezetői nyugalom
Pontosan tudod, mi történik a cégedben, így több időd marad a stratégiai feladatokra a napi tűzoltás helyett.
Gyakorlati részletek
Időtáv
4–6 hét a teljes rendszer kialakításához, teszteléshez és bevezetéshez.
Eredménytermék
Részletes, vizuálisan is átlátható PDF-jelentés, testreszabott vezetői dashboard és automatizált riportstruktúra.
Kinek ajánljuk?
Tulajdonosok, ügyvezetők és operatív vezetők, akik nemcsak a forgalmat, hanem a profitot, a költségeket és a működést is kontroll alatt akarják tartani.
Gondoltad volna?
Egy cég vezetése olyan, mint egy repülőgép irányítása. Ha nincsenek műszerek, akkor csak a pilóta „megérzéseire” hagyatkozol – ez rövid távon működhet, de hosszú távon életveszélyes. A dashboard a műszerfal, amely pontos adatokat ad minden pillanatban.
Példák
Ügyfeleinkkel történt
Előtte:
Egy webshop évente 500 millió Ft forgalmat bonyolított, de a vezetőség nem tudta pontosan, melyik csatorna hozza a profitot.
Utána:
A dashboard világosan megmutatta, hogy a Google kampányok ROAS-a 4,5, míg a Facebooké csak 1,2. Azonnal átcsoportosították a költést, és a fedezeti szint 8%-kal nőtt.
Előtte:
A készletgazdálkodás átláthatatlan volt, emiatt sok termék hónapokig állt a raktárban, miközben a kampányok nem a legjobb termékeket promotálták.
Utána:
A dashboard jelezte a lassan forgó készleteket, és a kereskedelmi csapat akciókat indított ezekre. Az eladatlan készletek aránya 30%-kal csökkent.
Előtte:
A pénzügyi döntések mindig késve születtek, mert a könyvelői riportok hetekkel később érkeztek.
Utána:
A cash-flow előrejelző modul pontosan mutatta, hogy a következő 30 napban mikor lesz szűkös a likviditás. Így a vezető időben tudott tárgyalni a bankkal és elkerülni a likviditási gondokat.